Jaké by měl mít fotokoutek pozadí
Kdo někdy byl na setkání fanoušků nějakého https://epso.europa.eu/help/faq/2179_cs žánru, lidově zvaného conu, jako byl například ComicCon Praha, kam byli pozváni i herci s možností nechat se s nimi vyfotit, ví, jak důležité je správné pozadí. Proč by na něj měl být kladen takový důraz? Má to hned několik důvodů.
Tím prvním je, že dodává fotografii celkový nádech a pomáhá dotvářet atmosféru. Pokud je nevhodně vybráno, pak ani výsledná fotografie nepůsobí dobrým dojmem. Navíc, pokud se to přežene, může odvádět pozornost od toho hlavního, což jsou vyfocené postavy. A to rozhodně není dobře, neboť lidé za příležitost nechat se takto vyfotit platí často skutečně velké peníze.
Dalším problémem, který může nastat, je ovlivnění výsledné fotky. Špatně zvolené může totiž osobám dodat nepřirozený nádech, i když zde bude na vině spíš intenzita barvy a lesk než to, jaké je na ní téma.
Pravdou je, že na většině takovýchto akcí se má fotokoutek pozadí neutrálně bílé s nádechem do šeda, či přímo šedé. Ne vždy je to ale pravidlem. Například na Festivalu Fantazie, pořádaném každoročně v Chotěboři, používají plátna tmavě červené či oranžové barvy. Výjimkou také mohou být například fotografie, u kterých je již předem jasně dané téma. Příkladem mohou být Vánoce či Velikonoce, které mají jasně dané doplňky, které se často používají – u Vánoc jsou na pozadí často sněhové vločky či vánoční stromek, u Velikonoc zase najdeme jarní motivy.
Zde však výše uvedené motivy nemají působit rušivě, a navzdory výše řečenému také nepůsobí. Jejich úkolem je s danou osobou splynout a vytvořit i nějaký příběh, a to i za pomoci nejrůznějších rekvizit, jako jsou sáně, červené čepice s bambulkou, nabarvené kraslice a další. Toto je populární především u fotografií dětí.
Jak je vidět, ani tato problematika není jednoduchá. Je tedy dobré nechat ji sice na profesionálech, ale ještě před odchodem si pokud možno zkontrolovat výsledek, a pokud nejste spokojeni, požadovat ještě jeden pokus. Koneckonců, jde o památku na celý život.