Používáte vyhledávače?
Jistě i vy máte svůj oblíbený, bez kterého nedáte na internetu ani ránu. Mnozí lidé mají vyhledávač nastavený jako domovskou stránku, a ať už pátrají po čemkoli, tak automaticky zadají heslo do vyhledávacího pole. Vlastně mnoho lidí používá vyhledávač i ve chvíli, kdy by y mohli zadat přímou elektronickou adresu do adresního řádku.
Děláte to také tak? Pak je dost pravděpodobné, že svému vyhledávači maximálně důvěřujete. Tato obliba jistě pramení z jeho spolehlivosti. Ať už mu zadáte libovolný úkol, vždy vám v mžiku přispěchá na pomoc s výsledky. Je rychlý, spolehlivý, nezávislý. Tedy alespoň to tak vypadá.
Také považujete výsledné pořadí odkazů za výsledek kvality jednotlivých nabídek? Pak vás jistě nikdy nenapadlo, že by s výsledným pořadím bylo možné manipulovat. Vlastně to na první pohled vypadá, že zde žádná jiná, než placená propagace není možná – vždyť odkazy s placenou reklamou jsou jasně označeny!
Takže pokud nefandíte reklamám a hledáte skutečnou kvalitu a ne tu, co se tak jen tváří, jistě placené reklamy automaticky přeskočíte a dáte přednost těm, které stojí úplně nejvýše na stupni vítězů – to jsou totiž ty, které si svou dobrou pozici a „slávu“ vydobyly zcela přirozeným způsobem a tvrdou prací, nebo ne?
Zajistit, aby bylo výsledné pořadí odrazem kvality jednotlivých nabídek, je nemožné – stejně jako stanovit ta správná kritéria. Ale i přes to musí existovat kritéria, podle kterých žebříček odkazů vzniká. A kdo je zná, může výsledek chytře ovlivnit. Stačí jen vědět, na co se při posuzování jednotlivých webových stránek zaměřují roboti vyhledávačů a podle jakých algoritmů pracují.
Kdo dokáže šikovně využít znalosti takových algoritmů, z toho je ve vyhledávačích král. A můžete jím být klidně i vy, když si zajistíte dobré seo – tedy kvalitní optimalizaci vašich webových stránek pro vyhledávače.