Proč je volba sídla firmy tak důležitá


Založení vlastní firmy není nikterak snadný proces. PÅ™edevším po úřední stránce je potÅ™eba toho spoustu zařídit, a pÅ™itom ani nemáme jistotu, zda nám náš podnik bude pÅ™inášet zisk. A je faktem, že naprostá vÄ›tÅ¡ina novÄ› založených firem konÄí bÄ›hem jednoho roku. Tržní prostÅ™edí je zkrátka velmi tvrdé, a ne každý se v nÄ›m dokáže prosadit.

Není tedy divu, že je dobré již od zaÄátku dÄ›lat vÄ›ci tak, aby se naÅ¡e nadÄ›je na úspÄ›ch co nejvíc zvýšila. To se týká jak podnikatelského plánu, tak i propagace mezi potenciálními zákazníky, správný výbÄ›r cílové skupiny pro naÅ¡e produkty, a mnohé další.

sidlo1

Jedním z tÄ›chto faktorů je také umístÄ›ní sídla firmy. Nyní není až tak Å™eÄ o poboÄkách Äi prodejnách, kde se odehrává hlavní styk se zákazníky, i když i jejich umístÄ›ní je bezpochyby důležité. ŘeÄ je o hlavním sídle firmy, kde se odehrávají nejdůležitÄ›jší rozhodnutí a kde sídlí vedení. ProÄ je to ale tak důležité?

Lze samozřejmě namítnout, že jelikož sem zákazníci prakticky nepřijdou, pokud tedy neslouží zároveň jako prodejna, pak není potřeba dělat si s jeho umístěním takovou hlavu. To je však omyl, a to hned z několika důvodů.

PÅ™edevším, aÄkoliv zde až na výjimky styk se zákazníky neprobíhá, je to místo, kde se setkáváme s obchodními partnery, dodavateli Äi potenciálními investory. A není pochyb o tom, že udÄ›lat na nÄ› dobrý dojem je pro úspÄ›ch jednání velmi důležité.

sidlo2

Pokud totiž bude vaÅ¡e hlavní budova v zapadlé Äásti mÄ›sta s okolím plným oprýskaných neudržovaných domů, pak je jasné, že se zde návÅ¡tÄ›vníci cítit příliÅ¡ dobÅ™e nebudou. A příliÅ¡ je nebude zajímat, jak byla tato budova levná.

Důležitý je však i samotný vzhled našeho hlavního sídla. Měl by být reprezentativní a odpovídat jak postavení firmy na trhu, tak jejímu zaměření. Ideální je, pokud je v moderním, střízlivém tónu, bez přílišné familianty.

Je tedy vidÄ›t, že ani tento problém není jednoduchý. Věřte vÅ¡ak, že Äas a úsilí vložené do hledání toho nejlepšího Å™eÅ¡ení se vám vrátí, a to v podobÄ› vyššího zisku. A o to jde v obchodÄ› pÅ™edevším.