Proč je volba sídla firmy tak důležitá
Založenà vlastnà firmy nenà nikterak snadný proces. PÅ™edevÅ¡Ãm po úřednà stránce je potÅ™eba toho spoustu zaÅ™Ãdit, a pÅ™itom ani nemáme jistotu, zda nám náš podnik bude pÅ™inášet zisk. A je faktem, že naprostá vÄ›tÅ¡ina novÄ› založených firem konÄà bÄ›hem jednoho roku. Tržnà prostÅ™edà je zkrátka velmi tvrdé, a ne každý se v nÄ›m dokáže prosadit.
Nenà tedy divu, že je dobré již od zaÄátku dÄ›lat vÄ›ci tak, aby se naÅ¡e nadÄ›je na úspÄ›ch co nejvÃc zvýšila. To se týká jak podnikatelského plánu, tak i propagace mezi potenciálnÃmi zákaznÃky, správný výbÄ›r cÃlové skupiny pro naÅ¡e produkty, a mnohé dalÅ¡Ã.
JednÃm z tÄ›chto faktorů je také umÃstÄ›nà sÃdla firmy. Nynà nenà až tak Å™eÄ o poboÄkách Äi prodejnách, kde se odehrává hlavnà styk se zákaznÃky, i když i jejich umÃstÄ›nà je bezpochyby důležité. ŘeÄ je o hlavnÃm sÃdle firmy, kde se odehrávajà nejdůležitÄ›jÅ¡Ã rozhodnutà a kde sÃdlà vedenÃ. ProÄ je to ale tak důležité?
Lze samozÅ™ejmÄ› namÃtnout, že jelikož sem zákaznÃci prakticky nepÅ™ijdou, pokud tedy nesloužà zároveň jako prodejna, pak nenà potÅ™eba dÄ›lat si s jeho umÃstÄ›nÃm takovou hlavu. To je vÅ¡ak omyl, a to hned z nÄ›kolika důvodů.
PÅ™edevÅ¡Ãm, aÄkoliv zde až na výjimky styk se zákaznÃky neprobÃhá, je to mÃsto, kde se setkáváme s obchodnÃmi partnery, dodavateli Äi potenciálnÃmi investory. A nenà pochyb o tom, že udÄ›lat na nÄ› dobrý dojem je pro úspÄ›ch jednánà velmi důležité.
Pokud totiž bude vaÅ¡e hlavnà budova v zapadlé Äásti mÄ›sta s okolÃm plným oprýskaných neudržovaných domů, pak je jasné, že se zde návÅ¡tÄ›vnÃci cÃtit pÅ™ÃliÅ¡ dobÅ™e nebudou. A pÅ™ÃliÅ¡ je nebude zajÃmat, jak byla tato budova levná.
Důležitý je vÅ¡ak i samotný vzhled naÅ¡eho hlavnÃho sÃdla. MÄ›l by být reprezentativnà a odpovÃdat jak postavenà firmy na trhu, tak jejÃmu zaměřenÃ. Ideálnà je, pokud je v modernÃm, stÅ™Ãzlivém tónu, bez pÅ™ÃliÅ¡né familianty.
Je tedy vidÄ›t, že ani tento problém nenà jednoduchý. Věřte vÅ¡ak, že Äas a úsilà vložené do hledánà toho nejlepÅ¡Ãho Å™eÅ¡enà se vám vrátÃ, a to v podobÄ› vyÅ¡Å¡Ãho zisku. A o to jde v obchodÄ› pÅ™edevÅ¡Ãm.